środa, 30 sierpnia 2017

Wywiad - Penelope Ward

Kilka słów wstępu zanim przejdziemy do sedna. Parę dni po założeniu bloga zaplanowałam sobie pewien cykl postów. Cykl jakiego będąc jeszcze zwykłą dziewczyną śledzącą blogi książkowe ale swojego nie posiadająca, nie widziałam. Sama uwielbiam czytać wywiady i o ile takowe z polskimi pisarzami pojawiają się w naszej blogosferze to rozmowy z zagranicznymi są rzadkością - po części pewnie przez barierę językową. Postanowiłam więc za wszelką cenę to zmienić. Dzisiejszym postem rozpoczynam więc cykl wywiadów z moimi ulubionymi zagranicznymi autorami. Napisałam już zapytania do kilkunastu pisarek a dziś rano otrzymałam pierwszy e-mail z odpowiedziami. Kto na pierwszy ogień?


PENELOPE WARD







1) Polscy fani mieli okazję poznać Twoją twórczość przy okazji polskiej premiery „Przyrodniego brata” w maju tego roku. Czy istnieje szansa, że pozostałe Twoje książki doczekają się tego samego?
Cieszę się, że mogę potwierdzić, iż więcej książek nadciąga do Polski. „Cocky Bastard”, „Stuck Up Suits”, „RoomHate” i „Neighbour Dearest” wszystkie będą również w Polsce.



2)  Dopiero co na rynku amerykańskim pojawiła się Twoja nowa książka „Drunk Dial” a już 18 września będzie miała premierę kolejna, tym razem we współpracy z Vi Keeland. Przyznam, że wasz duet pisarski jest moim ulubionym a na każdą kolejną książkę czekam z niecierpliwością. Jaki jest przepis na dobrany autorski duet? Czy pisanie z Vi jest łatwiejsze czy trudniejsze niż solowa praca nad książką?
Nie powiedziałbym, że pisanie jest łatwiejsze ale zdecydowanie bardziej zabawne. Bierzemy zmiany, a każda piszę własną sekcję, zanim przekażemy ją drugiej. To zdecydowanie różni się od pisania samemu, ponieważ nie zawsze wiesz, co dostaniesz z powrotem. W tym sensie jest to bardziej ekscytujące, a także miłe, gdy ktoś może nakierować Cię w dobrym kierunku, takim którego się nie spodziewałeś się.


3) Jaka jest najlepsza rzecz w byciu pisarzem?
Najlepszą rzeczą w byciu pisarzem jest możliwość robienia czegoś, co kochasz w życiu, a jednocześnie dawać ludziom coś, czym mogą się cieszyć się i do czego uciekać. To naprawdę miłe uczucie, aby móc używać mojej wyobraźni w życiu, a także nie musieć odpowiadać przed nikim poza sobą.


4) W niektórych Twoich książkach pojawiają się dzieci. Czy sama będąc mamą czerpiesz od swoich jakąś inspirację?
Zdecydowanie wzięłam trochę inspiracji od moich dzieci. Miałam kilku autystycznych bohaterów w moich wcześniejszych książkach, a moja córka ma poważny autyzm, więc była zdecydowanie w mojej głowie, kiedy pisałam te postaci. Sporadycznie zawierałam także rzeczy, które powiedział mój syn a które były zabawne.



5) Ostatnie pytanie będzie z gatunku tych niedyskretnych. Gdybyś mogła spędzić jedną niezobowiązującą noc z jednym z twoich bohaterów to kogo byś wybrała?
Mam słabość do Damiena z „Przyrodniego brata”. Jest w nim coś co pokochałam: jego opiekuńczą naturę, artystyczną stronę i lojalność. Na pewno nie miałbym nic przeciwko spędzeniu nocy z nim i jego dwoma psami.



Proszę, dokończ zdania:

1. Nie mogę żyć bez ... kawy.

2. Kiedy nie piszę ... zajmuję się moimi dziećmi.

3. Moje książki są dla ... ludzi chcących uciec od swoich problemów.

4. Najważniejszy moment w mojej pisarskiej karierze to ... moment pierwszej publikacji kiedy nie wiedziałam tak naprawdę co się wydarzy i moje       życie zmieniło się tamtego dnia.  

5. Chciałabym ... podróżować  po świecie ale boję się latać.

6. Pisanie scen erotycznych jest ... lepsze kiedy jesteś pijany.
 
  


1) Polish fans have already had a chance to get to know your works on the occasion of the Polish premiere of "Stepbrother Dearest" in May this year. Is there any chance that your other books will be released in Poland? 
I am happy to say yes more books are coming to Poland. Cocky Bastard, Stuck Up Suit, RoomHate and Neighbor Dearest will all be coming to Poland as well :-)
 

2) Last week in the USA came out your new book "Drunk Dial", and on September 18th it will be another premiere, this time in collaboration with Vi Keeland. I have to admit that your writing duet is my favorite and I can’t wait for every next book. What is the recipe for the perfect duet like yours? Is writing with Vi is easier or harder than solo work on a book? 
I wouldn't say that the writing is easier…but it is definitely more fun. We take turns going back-and-forth and each write our own section before passing it back to the other person. It's definitely different from writing alone because you don't always know what you're going to be getting back. So in that sense, it's more exciting and also it's nice when someone can point you in the right direction, one that you may not have been expecting.


3) What is the best thing about being a writer? 
The best thing about being a writer is being able to do something you love for a living and also at the same time give people something that they can enjoy and escape into. It's a really nice feeling to be able to use my imagination for a living and also to not have to answer to anyone but myself.



4) At some of your books there are children. As mom do you take any inspiration from your kids? 
I definitely take some inspiration for my children. I have had a couple of autistic side characters in my earlier books and my daughter has severe autism so she was definitely on my mind when I wrote those characters :-) I have also included things that my son has said that are funny into my books occasionally.


5) The last question will be a little indiscreet. If you could spend a casual night with one of your heroes, who would you choose? 
I have a soft spot for Damien from Neighbor Dearest. There was just something about him that I loved…his protective nature, his artistic side and his loyalty. I definitely would not mind spending a night with him and his two dogs :-)



Please, finish the sentences:


1. I can not life without . . . coffee.

2. When I do not write I . . . take care of my children.

3. My books are for ...people to escape from their problems.

4. The most important moment in my writing career that . . . the moment I first hit publish without really knowing what was going to happen and honestly my life truly changed that day.

5. I would love to . . . travel the world, but I'm afraid to fly.

6. Writing erotic scenes is . . . better when you are drunk. 






24 komentarze:

  1. Świetny cykl! Na pewno będę śledzić! Cieszę się, że książki Penelope pojawią się w Polsce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też jestem zachwycona, że dostaniemy więcej jej książek :)

      Usuń
  2. Świetny ten wywiad i jestem bardzo szczęśliwa, że dostaniemy więcej książek Penelope w Polsce, po przeczytaniu "Przyrodni brat" byłam ciekawa reszty i teraz będę miała okazję przeczytać ją w swoim ojczystym języku, cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale się cieszę, że będą kolejne książki autorki w Polsce <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam Przyrodniego brata, ale mam to w planach, bo czytałam same pozytywne opinie. Poza tym wydawnictwo wydaje naprawdę dobre książki, więc cieszę się, że kolejne tytuł tej autorki pojawią się u nas :)

    super post! :)
    pozdrawiam,
    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest naprawdę świetna więc polecam z czystym sercem :)

      Usuń
  5. Gratuluję wywiadu z aktorką, naprawdę podobają mi się takie posty, bo możemy się dowiedzieć czegoś więcej.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Też uważam, że takie wywiady to skarbnica wiedzy o autorach :)

      Usuń
  6. Nie kojarzę autorki, ani z nazwiska, ani z tytułu książek :) Jednak, jak wiele osób tutaj powtórzę - super pomysł z wywiadem ;) Będę śledzić, jestem ciekawa, co będzie dalej :D

    Pozdrawiam,
    Bookomaniaczka :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się jeszcze z twórczością tej autorki, ale dowiedziałam się dużo ciekawych rzeczy. Dobrze np. wiedzieć, że sceny erotyczne pisze się pod wpływem :D
    Ogólnie jestem zaintrygowana i mam teraz motywację by sięgnąć po twórczość tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zainteresowałam :) O to chodziło ;)

      Usuń
  8. Podziwiam! Mało osób jest na tyle odważnych, aby przeprowadzić z kimś wywiad, w szczególności w obcym języku. Brawo!
    O autorce nigdy nie czytałam, ale mam nadzieję, że mi się to uda, bo już trafiła na moją listę "to be read".
    Jedyny wywiad, jaki ja miałam okazję przeprowadzić, to ten z Michałem Gołkowskim, do którego przeczytania serdecznie zapraszam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za takie miłe słowa :D Gratuluje Twojego wywiadu :)

      Usuń
  9. Bardzo fajny pomysł na cykl! Gratuluję i trzymam kciuki za dalsze posty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam się, że nie lubię wywiadów - nużą mnie. Najczęściej nikt nie ma nic ciekawego do powiedzenia albo są to osoby, których zwyczajnie nie znam, a pytania kierowane do nich są ogromnie wtórne. W każdym razie, ten post o dziwo mi się podobał, mimo iż autorke skojarzyłam dopiero jak podalas tytuł jej powieści (i to też nie było najlepsze skojarzenie, bo ,,Przyrodni brat" kojarzy mi się wyłącznie z brzydką okładką). W każdym razie po cichu liczę, że w następnej edycji "zobaczę" kogoś kogo powieści znam. Powodzenia w następnych wpisach tego typu - czytało się naprawdę dobrze. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sprostałam choć w drobnym stopniu Twoim oczekiwaniom ;) Dziękuję :D

      Usuń
  11. Świetny pomysł na posty. Miłe zaskoczenie :) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzadko widuje wywiady w blogosferze i nie często jakiś bardzo mi się podoba, jednak Twój jest świetny. Jest krótki, ale nie można się nudzić podczas jego czytania. Nie znam i nie kojarzę autorki ;/ Jeszcze raz: Świetny wywiad i oby takich więcej :) Pozdrawiam cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wywiad się spodobał :) Mam nadzieję, że z następnymi też tak będzie :)

      Usuń