sobota, 11 listopada 2017

#17 "Terapia" - Kathryn Perez

Nadszedł wreszcie ten moment kiedy mogę się z Wami podzielić moją przedpremierową recenzją „Terapii” autorstwa Kathryn Perez, książki będącej jednocześnie debiutem nowo powstałego Wydawnictwa NieZwykłego. Książkę skończyłam dwa dni temu, ale jest to jedna z tych historii o których myśli się długi czas po przeczytaniu ostatniej strony. Czy po lekturze „Terapii” sami będziemy potrzebować terapii? Myślę, że niektórzy tak.



      

 Tytuł – „Terapia”
(oryg.Teraphy)
Autor – Kathryn Perez
Tłumaczenie – Dorota Lachowicz
Wydawnictwo – Wydawnictwo NieZwykłe
Liczba stron – 470
Wydanie pierwsze – 2017
ISBN – 978-83-7889-541-1 


Zanim przejdę do merytorycznej części mojej recenzji chciałabym zadać Wam pytanie na które nie musicie odpowiadać w komentarzach, nawet tego nie oczekuję, ale proszę abyście odpowiedzieli sobie na nie w głowach.

Czy kiedykolwiek staliście się ofiarą albo byliście świadkiem przemocy fizycznej lub psychicznej w szkole? Albo znaliście lub słyszeliście o osobach będących jej ofiarami?

Niezależnie od tego czy odpowiedzieliście twierdzącą czy przecząco „Terapię” powinien przeczytać każdy dla którego ten temat nie jest obojętny. Bo i nie powinien być. Nigdy.

Jessica Alexander to uczennica liceum w którym każdy dzień nauki stanowi dla niej koszmar. Na pewno sami nie raz myśleliście sobie „nienawidzę szkoły”. W przypadku naszej bohaterki te słowa nabierają całkiem innego, przerażającego   znaczenia.

Bo jak można dzień w dzień wchodzić do budynku za murami którego czeka Was upokorzenie i wyzwiska? Jak byście się czuli gdyby pewna grupa osób traktowała Was jak śmiecia bez wartości, kogoś bez znaczenia, kogoś kto według nich nie zasługuję na nic?

Teraz już wiecie z czym na co dzień musi zmagać się Jess. Brak przyjaciół, własna matka, która nie stroni od alkoholu i terror jaki dziewczyna przeżywa w szkole to mieszanka wybuchowa, mieszanka na którą nie ma lekarstwa. Jessica radzi sobie z tym w jedyny sposób jaki uważa za słuszny, jedyny który choć na chwilę pomaga jej zapomnieć – tnie się żyletką, a dowody skrywa pod ubraniami.

Pewnego dnia dochodzi do sytuacji tak wstrząsającej, że samo czytanie tej sceny w książce było dla mnie ciężkim doświadczeniem. Jess zostaję zwabiona przez jednego z chłopaków pod pretekstem randki w pewne miejsce, w którym czeka ją koszmar. Koszmar zgotowany przez tą, która nienawidzi Jessici najbardziej z całej szkoły – Elizabeth.

„Wstawaj, głupia zdziro! Wstawaj i mi kurwa, oddaj! Co to za zabawa, jak nawet z nami nie walczysz?! – śmieje się głośno, rozglądając się, jak gdyby czekała na aplauz.”

Posiniaczone ciało, zakrwawiona twarz, złamane żebra i w efekcie utrata przytomności. W takim właśnie stanie dziewczynę znajduję Jace, który prywatnie jest związany z Elizabeth.

To właśnie ten moment, ta chwila zmieni w nieodwracalny sposób życie zarówno Jess jak i Jace’a.

"Kocham Cię dla Ciebie, Jess. Twoja przeszłość nie określa tego, kim jesteś."

Nie zdradzę Wam nic więcej, aby nie psuć nikomu przyjemności z czytania „Terapii”. Chociaż może zrobię to w inny sposób?

DEPRESJA . . .

ABORCJA  . . .

PRÓBA SAMOBÓJCZA . . .

TERAPIA . . .

ŚMIERĆ . . .


To czeka na Was jeśli odważycie się otworzyć pierwszą stronę „Terapii”, książki będącej emocjonalną karuzelą, przez którą już nigdy nie będziecie tacy jak wcześniej


Za możliwość recenzji i egzemplarz książki serdecznie dziękuję 

Wydawnictwu NieZwykłemu!

26 komentarzy:

  1. Ostatnio ta powieść wyskakuje wręcz z lodówkę, przejadła mi się. Narazie nie sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że od pierwszej chwili, w której przeczytałam o tej powieści, mam na nią ochotę,a Twoja recenzja tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że dobrze zrobiłam wpisując tę książkę na listę ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka, ale nie sięgnę po nią. Aktualnie mam wiele innych książek.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś po nią sięgnę, choć na razie nadrabiam książki z mojej "półki wstydu" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tego typu książki, muszę zapamiętać tytuł i przeczytać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze słyszę zarówno o książce, jak i o wydawnictwie. :) W wolnej chwili muszę się bliżej przyjrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie książki, dziękuje że dzięki Tobie będę miała możliwość ją poznać, teraz nic tylko szukać w księgarniach internetowych i zamawiać. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Napisałaś recenzję w taki sposób, że po prostu muszę przeczytać książkę, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Intrygująca recenzja, pobudziłaś tylko moją ciekawość :D
    Chcę ją przeczytać, ale nie wiem kiedy znajdę na nią czas ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem tak, temat nie jest mi obcy, jak jak męski bohater ma na imię Jace to ja to biorę w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tej książce, ale widzę, że porusza trudne i ważne tematy, dlatego plus dla niej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I takie książki lubię. Bo porusza trudne tematy. Chciałabym ją przeczytać i sprawić, by więcej osób się o niej dowiedziało jeśli jest tego warta. ;) Dobrze, że takie książki powstają.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  13. Terapia tu terapia tam.. ksiązka pokochana przez młodych ludzi. Ciesze się, że piszą takie ksiażki.. moze dlatego, że co raz więcej ludzi i to młodych! ma problem. Cześto dorośli to bagatelizują i to błąd. Przeczytam książkę

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapisze sobię tytuł, może w najbliższym czasie po nią sięgnę, ale nie jestem jeszcze pewna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Poruszony jest z pewnością niezwykle ważny temat, jestem ciekawa jak to autorce wyszło. Jeśli uda się otworzyć oczy na ten problem choć jednej osobie to niewątpliwie warto przeczytać "Terapię"
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzisiaj mam jakiś pechowy dzień, gdzie nie wejde tam ktoś mnie zachęca do książek :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że mogę dać szansę tej książce

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaciekawiłaś mnie tą książką i z chęcią ją przeczytam.
    Serdecznie pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką i mam nadzieję, że uda mi się wkrótce po nią sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi się przejadły ciągłe hymny pochwalne na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeczytałam parę dni temu i jeszcze nie mogę się otrząsnąć... Bolesna, prawdziwa i wstrząsająca, ale obowiązkowa lektura!

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że w zupełności wystarczy mi złych wspomnień z gimnazjum. Wolę ich sobie nie przypominać tą książką :/

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja recenzja pojawiła się bodajże wczoraj i szczerze mówiąc, nasze recenzje mają podobny sens, napisały to dwie różne osoby, a po przeczytaniu czują praktycznie to samo :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  24. Jesten niezwykle ciekawa tej powieści! Muszę ją jak najszybciej kupić i przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja raczej podziękuję, ale fajnie, że nie zmienili okładki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierwsze widzę ten tytuł. Już dopisuję :)

    OdpowiedzUsuń