piątek, 20 października 2017

Wywiad - Kristy Bromberg

Po dwutygodniowej przerwie nareszcie mam przyjemność podzielić się z Wami nowym wywiadem i to nie byle z kim, bo autorką mojej ulubionej serii. Naszym gościem jest dzisiaj Kristy Bromberg, która zachwyciła mnie kilka lat temu serią „Driven”. Ale przy dzisiejszym wywiadzie miałam wspólniczkę, która także jest fanką autorki, a ja pomyślałam, że zaproponuję jej, aby sama wymyśliła część pytań do wywiadu. A więc pierwsze cztery pytania są moje, a ostatnie trzy to dzieło Dominiki z bloga Life By Bookaholic, której już teraz dziękuję za współpracę.


  Kristy Bromberg





1) Jeśli ktoś pyta mnie o ulubioną serię bez wahania zawsze wskazuję „Driven”. Kiedy dowiedziałam się, że platforma PassionFlix wyprodukuje 3 filmy przedstawiające historię Coltona i Rylee omal nie spadłam z krzesła, bo nigdy nie sądziłam, że jest na to szansa. Powiedz jak się poczułaś kiedy sama się dowiedziałaś o ich propozycji?
Byłam podekscytowana tą perspektywą. I zdenerwowana. Te postaci mieszkały w mojej głowie tak długo, tak jak czytelnicy, jestem zdenerwowany. I nie dlatego, że nie sądzę, że zrobią dobrą robotę, ale raczej dlatego, że nigdy nie dawałam twarzy Coltonowi ani Rylee, a co jeśli nie polubię go kiedy go osobiście zobaczę. To najbardziej mnie niepokoi. Ale jak w przypadku filmów i scenariuszy, jestem podekscytowana rozpoczęciem procesu.

2) Głównym męskim bohaterem Twojej serii „Driven” jest kierowca rajdowy, a duologii „Player” gracz baseball’u. Pytanie brzmi, czy wybór takich zawodów dla bohaterów oznacza, że Kristy Bromberg jest sportową dziewczyną? A jeśli tak, to czy uprawiasz albo uprawiałaś jakąś dyscyplinę? A może jesteś raczej typem biernego kibica, który śledzi sport w telewizji albo z trybun?
Jestem rzeczywiście sportową dziewczyną. Nigdy nie ścigałem się osobiście, ale mój ojciec zrobił to. W rzeczywistości grałam w softball przez wiele lat w krajowym zespole i tak baseball jest jedynym sportem, który zwykle śledzę szczególnie około października. Nie mam ulubionego zespołu per se (bo drużyny San Diego zazwyczaj są w równe).

3) Proszę wyobraź sobie następującą sytuację. Powiedzmy, że któregoś dnia budzisz się w ciele bohaterki jednej z Twoich książek. Kim jesteś, co robisz i z kim?
Obudziłbym się jako Rylee, ponieważ . . .  wtedy obudziłabym się obok ciepłego i nagiego Coltona i myślę, że to cholernie dobry sposób na rozpoczęcie każdego dnia.

4) Czy możesz nam zdradzić jakieś ciekawe fakty o Twoich książkach np. czy jakiś bohater z Twoich książek miał nosić inne imię albo jakaś scena miała początkowo wyglądać inaczej, niż ostatecznie się stało?
Kiedy pisałam Driven, byłam zupełnie nowa w tym całym pisaniu . . . a więc moja oryginalna wersja Driven to było właściwie Driven i połowa Fueled . . . ale redaktor powiedział mi, że to by było zbyt długie. Więc skończyło się, że przeniosłam 1/3 książki do Fueled i musiałem wyprodukować końcówkę Driven z tego, co napisałam . . . więc zakończenie, które widzisz w Driven, nigdy nie było pierwotnie zamierzone.

5) Czy planujesz napisać jeszcze jakąś książkę z serii Driven?
Wiem, że czytelnicy kochaliby, gdybym powiedziała TAK, ale w tej chwili jestem zadowolona z tego, jak je zostawiłam. W pewnym momencie ludzie cierpią z powodu ciągłej serii, a autor może prowadzić historię w gruncie . . . więc myślę, że wolałbym zostawić ich w szczęśliwej sytuacji, w której są.

6) Jak to robisz, że każdy twój bohater jest zupełnie inny, a jego historia jest jedyna w swoim rodzaju?
Nie jestem pewna. Oni po prostu pokazują się w mojej głowie, a potem manipuluję nimi aby robili to, czego chcę.
7) Masz jakieś pisarskie nawyki? Jeśli tak to jakie?
Nie całkiem. Jestem wielkim outlinerem (być poza schematem). To mój jedyny poważny nawyk, jaki mam.


Dokończ zdania:

1) Gdybym zawodowo nie pisała książek to pracowałabym . . . w rachunkowości. To robiłam wcześniej.

2) Największą inspiracją do pisania jest dla mnie . . .  próbowanie dowiedzieć się, jak czytelnicy będą reagować na moje postacie i ich sytuacje.

3) Kiedy ktoś rozpoznaje mnie na ulicy to . . .  nikt nie rozpoznaje mnie na ulicy, chyba że jestem przy podpisywaniu książek na targach. Miałam trzy lub cztery sytuacje w moim rodzinnym mieście, gdzie ludzie się do mnie zbliżyli, ale poza tym większość ludzi nie wie, kim jestem.

4) Nigdy nie myślałam, że . . .  będę pisała na co dzień w życiu. To szalone i niesamowite!

5) Często zastanawiam się nad tym czy. . .  ludzie kiedyś przestaną czytać.


 

1) If someone asks me about my favorite series without hesitation, I always point out "Driven". When I learned that the PassionFlix platform will produce 3 movies about Colton's and Rylee’s story I almost fell from the chair because I never thought it was a chance for that. Tell me how did you feel when you found out about their proposal?

I was excited at the prospect. And nervous. These characters have resided in my head for so long so just like readers, I’m nervous. And not because I don’t think they are going to do a good job, but rather because I’ve never put a face to Colton or Rylee and so what if I don’t like seeing him in person. That is what unnerves me the most. But as for the movies and the screenplays, I’m super excited to begin the process.

 

2) The main male hero of your "Driven" series is a car driver and the duology "Player" baseball player. The question is whether the selection of such professions for heroes means that Kristy Bromberg is a sports girl? And if so, are you practicing or practiced some discipline? Or maybe you are rather a type of passive fan who follows the sport on television or from the stands? 

I am indeed a sports girl. I never raced personally, but my father did. I did in fact play softball for a lot of years on a national travelling team and so baseball is the one sport I typically follow . . . especially around October when the pennant race is under way. I don’t have a favorite team per se (because San Diego teams typically are under par) but I always root for the underdog.

 

3) Please imagine the following situation. Let's say you wake up one day in the body of one of heroines from your books. Who are you, what are you doing and with whom?

I would wake up as Rylee because . . . well then I’d get to wake up next to a warm and naked Colton and I think that would be a pretty damn good way to start any day.

 

4) Can you tell us some interesting facts abouy your books, such as whether any character from your books was supposed to have a different name, or whether any scene originally looked different than it actually is?

When I wrote Driven, I was new to this writing thing . . . and so my original version of Driven was actually all of Driven and half of Fueled . . . but an editor told me it was way too long. So I ended up having to move 1/3 of the book into Fueled and had to manufacture the ending of Driven out of what I had written . . . so the ending you see in Driven, was never there originally

 

5) Are you planning to write another book from „Driver” series?

I know readers would love if I said YES, but at this point I am happy with how I left them. At some point, people get sick of a continuing series and an author can run the story into the ground . . . so I think I’d rather leave them in the happy state that they are in.

6) How do Sou do that, that etery of your heroes is completely different and his story i unique?
I’m not sure. They just kind of show up in my head and then I manipulate them to do what I want. Lol.

7) Do You hale any writing habits? If so, what?
Not really. I’m a huge outliner. That’s my only major habit I have.


Finish this sentences:



1) If I did not write books professionally, then I would work . . .  in accounting. That’s what I did before.

2) The greatest inspiration for writing is for me . . .  trying to figure out how readers are going to react to my characters and their plights.

3) When someone recognizes me on the street . . .  no one recognizes me on the street unless I’m at a book signing. I’ve had 3 or 4 times in my home town where people have approached me, but other than that, most people don’t know who I am.

4) I never thought that . . .  I’d get to write for a living. That’s crazy and awesome!

5) I often wonder abort . . .  people will stop reading eventually and if I’ll wear my welcome out in the romance world with readers.

25 komentarzy:

  1. Nie znam autorki, ani jej książek ale wywiad jest ciekawy. Dużo ciekawszy niż bezosobowa liczba pytań. Mimo, że niezbyt lubię czytać wywiady to twoje wręcz pochłaniam.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że wywiad nie jest po polsku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kompletnie nie znam autorki ani jej książek, ale interesujący wywiad :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Kristy! A jeszcze bardziej Driven, wiadomo kiedy zaczną się zdjęcia do filmu? Trochę się tego obawiam, ale przyznaję nie mogę się doczekać!!
    Bardzo fajny wywiad.
    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serię Driven, ale przyznam się, że cieszę się, że seria Driven póki co ma swój finisz. Już 4 tom średnio mi się podobał, ale Down shift było niesamowite <3

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja jeszcze niczego p. Bromberg nie czytałam. Musze nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludzie nie przestaną czytać. Nie ma takiej opcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam.
    Kiedyś planowałam poznać twórczość tej autorki, ale ta chęć niestety powoli mija, więc pewnie będzie to jedna z tych pisarek, których twórczości nie poznam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam osoby przeprowadzające wywiad z zagranicznymi autorami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kojarzę autorkę, a raczej jej książki, jednak jeszcze są przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki fajny wywiad :) naprawdę ogromnie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju, znowu nie znam autorki, ale wstyd! Jednak wywiad bardzo ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Seria Driven bardzo mnie ciekawi. Muszę się za nią w końcu zabrać.
    Super wywiad! :D
    Pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  14. O, film! Bardzo jestem ciekawa co z tego wyjdzie i kto zagra Coltona, świetny wywiad, pozdrawiam, Asia z ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam i nie słyszałam, ale to Twój kolejny fajny wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny wywiad!Przeczytałam na jednym wdechu :-)
    Serii „Driven” niestety jeszcze nie znam, ale może w końcu uda mi się to nadrobić! :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam o tej autorce, ale nie chciałam czytać jej książek i na razie się na to nie zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny wywiad, imię autorki gdzieś słyszałam, ale niestety nic więcej :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie, że wywiad dotyczy książek autorki, a nie jakichś pobocznych spraw, które zajmują pierwsze tło wywiadu. Nie znam serii i raczej nie nadrobię, ale wywiad przeczytałam z uwagą. :)


    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy wywiad, mimo, że autorki wcześniej nie znałam. Może kiedyś sięgnę po jej twórczość!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znałam tej autorki, ale ostatnio przez Ciebie sama nabieram ochoty na przeprowadzenie z kimś wywiadu :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny wywiad! Serię "Driven" mam w planach przeczytać :) Mam nadzieję, że mi też się spodoba :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam tej autorki.
    Tak jak wiele osób przede mną muszę przyznać, że to bardzo dobry wywiad. Bardzo podoba mi się, że jest także angielska wersja wywiadu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń