niedziela, 15 października 2017

Czytając zagranicę ("Fading","Falling" - E.K. Blair)

Postanowiłam, że koniec weekendu to idealny moment na pierwszy post z mojego nowego autorskiego cyklu „Czytając zagranicę” w którym będę Wam opowiadała o przeczytanych przeze mnie książkach, których nie wydano jeszcze w Polsce, a które w jakiś sposób wywarły na mnie wrażenie. Nie będą to typowe recenzje, a raczej moje odczucia i emocje jakie towarzyszyły mi względem tych książek w trakcie ich lektury.

Na pierwszy ogień wybrałam książki autorstwa amerykańskiej pisarki E.K. Blair, która ma na swoim koncie kilkanaście bestsellerów, a moje serce skradła kilka lat temu swoim debiutem czyli serią Fading w skład której wchodzą trzy książki ale ja opowiem Wam o dwóch pierwszych z tego cyklu czyli „Fading” i „Falling”.



        



„Fading” i „Falling” to ta sama historia ale opowiedziana z perspektywy dwojga bohaterów: jego i jej. Wiem co myślicie. Po co pisać to samo dwa razy ale uwierzcie, że w tym przypadku będziecie chcieli to zrobić.

Główna bohaterka to Candance Parker, której marzeniem jest zostać baletnicą i właśnie taki rodzaj tańca studiuje na uniwersytecie. Jedynym wsparciem dla niej jest jej najlepszy przyjaciel Jase, ponieważ rodzice dziewczyny uważają, że bycie baletnicą to fanaberia, a Candance powinna wybrać bardziej przyszłościowy i prestiżowy zawód taki jak prawnik czy lekarz.

Ryan Campbell z kolei to właściciel popularnego na kampusie uniwersyteckim baru. Chłopak jest bardzo związany ze swoją matką, która była ofiarą przemocy domowej ze strony swojego męża, a jednocześnie ojca swojego syna. Ryan sam był nie raz przez niego bity, a koszmar ten zakończył dopiero wypadek samochodowy w którym zginął ich mąż i ojciec.




Teraz przyszedł czas na ten moment w którym opowiem Wam jak dochodzi do pierwszego spotkania naszych bohaterów. Dla mnie to właśnie ta chwila pokazała mi, że czytana przeze mnie książka będzie jak żadna inna z jaką miałam do czynienia.

Ryan wychodząc ze swojego klubu jest świadkiem czegoś co już na zawsze go zmieni. Sceny, której nigdy nikt nie powinien być świadkiem. Ryan słyszy krzyki kobiety, a za chwilę widzi jak jest ona gwałcona przez innego mężczyznę. Nie wahając się ani sekundy rzuca się on nieznajomej na pomoc odciągając jednocześnie napastnika, który po chwili ucieka. Do półnagiej, pobitej i nieprzytomnej dziewczyny Ryan wzywa karetkę i zostaje z nią aż do przyjazdu lekarzy.

Tak, ofiarą była Candance.

Mija kilka tygodni.

Ryan nadal nie może przestać myśleć o tamtym wieczorze, o tym czego był świadkiem, a twarz posiniaczonej i zakrwawionej dziewczyny widzi za każdym razem kiedy zamyka oczy.

Candance natomiast nie ma pojęcia, że tamtego tragicznego dnia ktoś uratował jej życie, ale ona sama nie jest już tą samą dziewczyną. Trauma, strach przed ludźmi, koszmary, problemy ze snem to tylko część tego z czym musi się zmagać.

Nasi bohaterowie spotykają się ponownie na koncercie, ale żadne z nich nie wie,  że to nie ich pierwsze spotkanie bo Ryan w twarzy Candace nie rozpoznaje zgwałconej dziewczyny, a ona sama nie wiedziała, że na miejscu przestępstwa był jakikolwiek świadek.



„Fading” i „Falling” to historia o tym jak poradzić sobie z tak traumatycznym wydarzeniem jakim jest gwałt, o tym jak nauczyć się na nowo żyć, jak ponownie zaufać mężczyźnie. E.K. Blair napisała piękną i niezwykłą serię o sile walki z traumą, sile wybaczania samemu sobie, a przede wszystkim o sile miłości.


28 komentarzy:

  1. Ile ja na to czekałam! I doczekałam się niemalże jak Torre od Kobeicego ! <3 Będę sledzić na bieżąco!
    Podrugiejstronieokładki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy temat na cykl. Jako, że sam ograniczam się do książek wydanych w Polsce to dobrze jest przeczytać o innych.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudny temat i naprawdę ciekawa pozycja, masz może jakieś wieści czy książki będą wydane w Polsce? Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś sięgnę po te książki :)
    Tylko najpierw muszą je wydać w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie odpychają już same okładki... No nie nie i jeszcze raz nie! :D Tak, jestem wzrokowcem. Tak, to źle.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja, ciekawe, ale myślę, że muszę trochę poczekać, nie mam zbytnio czasu na zagraniczne książki, bo muszę ponadrabiać polskie, ale jak wyjdą to z chęcią sięgnę :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie czytam książek po angielsku, ale gdyby wyszyły po Polsku no to cóż, zaciekawiłaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Trudny temat, ale ja chyba jestem zbyt bezduszna i mnie to nie rusza :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat trudny, ale Twoja recenzja zdecydowanie skłoniła mnie do przeczytania tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te okładki mnie zahipnotyzowały i muszę to przeczytać!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, jestem niezwykle zaintrygowana! Bardzo chciałabym poznać te książki, fabuła niesamowita i lubię historie opowiedziane z dwóch perspektyw.
    Poza tym świetny pomysł na cykl postów! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem czy uda mi się znaleźć czas na tę historię w najbliższym czasie, ale bardzo mnie zaintrygowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe książki! Niesamowicie mnie zainteresowały, tu faktycznie widzę sens wydania dwóch książek z przeżyciami każdej z postaci. Muszę koniecznie sprawdzić te książki :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się ciekawie i zdjęcia z okładek przyciągają wzrok, ale w bibliotekach w moim mieście ich nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładki są.. specyficzne, jakoś nie przemawiają za tym, bym je przeczytała ALE post świetny :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam osoby, które sięgają po powieści w języku angielskim. Ja jeszcze się nie odważyłam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że to książka nie dla mnie. Za dużo traumy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Raczej nie jest to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pozycja wydaje się być bardzo ważna. O ile temat gwałtu jest nagłaśniany to, rzadko mówi się o tym jak radzić sobie z tą tragedią. Fajnie, że książka porusza ten aspekt :)
    Pozdrawiam :P
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka porusza trudny temat, więc myślę, że zanim bym po nie sięgnęła musiałabym się jakoś psychicznie przygotować. Jednak nie planuję ich czytać w najbliższym czasie, może kiedyś?

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem bardzo ciekawa tej książki.
    Mam nadzieję, że któreś z wydawnictw postanowi wydać tę pozycję w Polsce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Okładki brzydkie, fuj fuj. Nie znam za bardzo angielskiego, ale jak kiedyś się ukaże w Polsce, to czemu nie... No chyba, że nie zmienią okładek :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Ahh dlaczego taka okładka? Są brzydkie :( książkom dałabym szansę jakby się pojawiły w Polsce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. To jest temat przede wszystkim trudny, jednak wiele pisarzy już próbowało go poruszać, mimo wszystko wydaje mi się, że nikt jeszcze nie pisał o tym w perspektywie dwojakiej. To może być ciekawe doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Trudny temat poruszono w tej książce. Sama nie wiem... Okładki do mnie nie przemawiają, więc chyba sobie odpuszczę :/
    Pozdrawiam, Dominika z Zaczytana D

    OdpowiedzUsuń
  27. Jej jak może okładka odstraszyć czytelnika. Szok! Przeczytałam 3 książki tej serii + Freeing JEDNYM TCHEM! To książki, które od lat są w mojej pamięci i jeszcze do nich wrócę. Coś wspaniałego. Ciężko się oderwać a serce boli podczas czytania. Przyznam, że musiałam odłożyć czasami by się wypłakac. Polecam wszystkim o mocnych nerwach.

    OdpowiedzUsuń