niedziela, 25 lutego 2018

Czytając zagranicę ("The Matchmaker's Playbook" - Rachel Van Dyken)


          Po dłuższej przerwie wracam z nowym postem z cyklu „Czytając zagranicę”. Książkę o której Wam dziś opowiem wybrałam nieprzypadkowo, bo tak się składa, że 15 marca będzie miała miejsce premiera filmu, który powstał na jej podstawie. O jakiej pozycji mówię? O pierwszej cześci duologii autorstwa Rachel Van Dyken, czyli „The Matchmaker’s Playbook”.






Matchmaker – swat/swatka
Playbook – zbiór strategii/zespół środków taktycznych


Ian Hunter to były zawodnik NFL, którego świetnie zapowiadającą się karierę futbolisty zakończył wypadek. Czym zajmuję się teraz? Wspólnie ze swoim przyjacielem Lexem prowadzi dobrze prosperującą firmę. Wingmen, Inc. jest swego rodzaju serwisem świadczącym swoje usługi wyłącznie kobietom. Kobietom, które dzięki ich pomocy zdobywają mężczyzn, którzy od pewnego czasu im się podobali.

Ian jest mistrzem w swoim fachu. Uczy kobiety jak się ubierać, jak się zachowywać, co mówić, czego nie mówić, a wszystko, żeby przyciągnąć uwagę konkretnego faceta. Taktyki jakich używa, zawsze się sprawdzają, co sprawia, że nie może on narzekać na brak klientek.

Wkrótce nową klientką Ian’a zostaje Blake Olson – dziewczyna, która jest typem sportowca, a jej znakiem rozpoznawczym są klapki.

Blake chcę, aby David wreszcie zwrócił na nią uwagę, Ian ma jej w tym pomóc. Proste? Tylko w teorii. Co może pójść nie tak? Wszystko.

Ian w swojej pracy ma jedną zasadę.
Czymże jest jedna zasada?
Powtarzam – tylko JEDNA!

NIE ZAKOCHUJ SIĘ W KLIENTCE

Jeśli lubicie książki z poczuciem humoru, ze świetnymi dialogami, przy których będziecie płakać ze śmiechu to „The Matchmaker’s Playbook” jest idealną książkową propozycją. Kiedy dodamy do tego genialne postaci drugoplanowe w osobach wspólnika i współlokatora Iana – Lexa oraz najlepszej przyjaciółki obu panów, czyli Gabi dostajemy lekturę, której nie sposób się oprzeć.

Tak jak wspominałam, już wkrótce na platformie PassionFlix (odpowiednik Netflixa, ale z filmami, będącymi adaptacjami książek literatury kobiecej) zadebiutuję film na podstawie „The Matchmaker’s Playbook” pod tym samym tytułem. W rolę Iana i Blake wcielą się Nick Batman i Caitlin Carver. Osobiście już nie mogę się doczekać.




16 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten cykl :) pierwsze słyszę o PassionFlix, ale muszę to sprawdzić - Netflix uwielbiam. Tytuł już sobie zapisałam. Fajnie, że tłumaczysz niektóre słowa :) Jak tylko przeczytam to biorę się za ekranizację.

    Pozdrawiam serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale myślę, że może być ciekawa. Jeszcze nie spotkałam się z takim pomysłem i choć sama relacja bohaterów wydaje się być sztampowa, to pozostałe elementy jak najbardziej intrygują. Myślę, że to dobra książka na rozluźnienie się-lekka i niezbyt zobowiązująca.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jakoś nie przemawia do mnie. I mimo, że nie przeczytam jej to z twoim tekstem z przyjemnością przeczytałem ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis mnie naprawdę zaciekawił, jakby wydali ją w Polsce, to chętnie bym ją przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie, z chęcią przeczytam jeśli tylko będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka mnie nie zachęca ani trochę, ale jak będę mieć okazję to może obejrzę film dla zabicia czasu ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. PassionFlix? Pierwsze słyszę - muszę sprawdzić :) A książkę z chęcią sama sprawdzę :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedziałam, że będzie film. Super! Chciałabym zobaczyć, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. kompletnie nie słyszałam o tym dziele.. nic a nic.. muszę zerknąć co i jak :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety, książka nie dla mnie, a moja mama nie zna angielskiego, więc nie mogę nawet jej podrzucić tego tytułu :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejny raz coś nie w moim typie. No niestety, po książkę nie sięgnę. Mam nadzieję, że może inni coś w niej dla siebie znajdą.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale brzydka okładka! :D w dodatku wydaje się być nieczytelna, a "środek" też niezbyt by mi pasował ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kwestia to tego, że czytam to mega z doskoku na zajęciach xD nie wiem przez to co myśleć o tej książce x D ale na te filmy spojrzę :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że to może być idealna dla mnie książka, aczkolwiek do czasu, aż nie pojawi się w Polsce raczej się za nią nie zabiorę. Za to z niecierpliwością będę wyczekiwać filmu :)
    Pozdrawiam,
    Dominika
    TheBookMyFantasy

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś czuję, że mogłaby mi się spodobać. Będę ją miała na uwadze :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. O tej platformie jeszcze nie słyszałam, ale jestem zaintrygowana. Książka natomiast wydaje się być ciekawa, dopisuję ją sobie do listy :)

    OdpowiedzUsuń