czwartek, 7 września 2017

Wywiad - Rachel Van Dyken


Dziś drugi post z cyklu "Misja wywiad", a kto tym razem zgodził się na krótkie przesłuchanie? Możliwe, że niewiele osób ją kojarzy, ponieważ w Polsce jest znana głównie z serii, która należy do grupy powieści New Adult ale mimo to skradła moje serce. Liczę, że więcej jej książek zostanie wydana w naszym kraju bo autorka słynie też z książek pełnych poczucia humoru a nawet wątków mafijnych. Kto to taki, kto to taki?

Rachel Van Dyken







1) W Polsce wydano dotychczas tylko trzy twoje książki - serię „Zatraceni”. Czy możesz zdradzić polskim fanom czy w planach jest wydanie kolejnych?
To zawsze jest dziwny hazard, tak naprawdę nigdy nie wiadomo, co kupią wydawcy. W tym momencie ściskam moje kciuki, że chwycą za cykl Seaside. To taka zabawna seria i myślę, że czytelnicy, którzy przeczytali „Utratę”, naprawdę by to pokochali.


2) Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale jesteś odpowiedzialna za moją pierwszą tzw. „ugly cry book”. Moja przygoda z twoją twórczością zaczęła się od „Utraty” i to ona wywołała u mnie pierwsze książkowe łzy. Co jest dla Ciebie łatwiejsze? Pisanie tych książek albo scen, które wywołują łzy czy może uśmiech?
Och, szczerze mówiąc, kocham rozśmieszać ludzi, ale do łez? Te również są dla mnie szczere, nie mogę pisać książek, które są emocjonalne, bez płaczu, więc to dla mnie trudna podróż. Uwielbiam to uczucie, które dostajesz, gdy wiesz, że to był emocjonalny rollercoaster dla każdego.


3) Czy jako autorka, która ciągle ląduje na listach bestsellerów "New York Times", "Wall Street Journal" i "USA Today" odczuwasz jeszcze stres i niepokój przed premierą nowej książki?
Za każdym razem. Naprawdę dosłownie dostaję ataków paniki przed każdym wydaniem, zawsze istnieje tak wiele nacisków, aby trafić na listy i sprzedawać wiele książek, ale co więcej, naciskam na siebie, bo chcę, aby książki zostały dobrze odebrane przez moich czytelników.


4) Jaka była najzabawniejsza albo najdziwniejsza sytuacja jak przytrafiła ci się w związku z byciem pisarką?
Stałam w kolejce w Victoria's Secret i nagle dziewczyna przede mną odwraca się i mówi: "Twój syn to Thor, jesteś Rachel Van Dyken", wyciąga rękę "Jestem jedną z twoich czytelniczek." To była NAJLEPSZA RZECZ KIEDYKOLWIEK. Normalnie nie jesteś rozpoznawany poza spotkaniami lub konwencjami autorskimi więc to było naprawdę zabawne i szczerze uczyniło mój dzień lepszym.


5) Niewiele osób wie, że Ty i Twoja siostra poślubiłyście mężczyzn, którzy sami są braćmi. Jak to się stało i czy tylko je wyczuwam tu świetną inspirację na jakąś nową książkę w przyszłości?
Haha. Więc mój mąż i ja spotkaliśmy się po raz pierwszy na ich ślubie! Tak zaczęła się nasza historia miłosna i zaczęliśmy randkować na odległość kiedy on pracował na morzu jako nurek. Rok później wzięliśmy ślub. To tylko taki zabawny bonus, zwłaszcza gdy moja siostra i ja piszemy książki, wydaje się, że to romantyczna opowieść.


6) Na koniec muszę zapytać o najważniejsze. Twoje dwie książki czyli The Matchmaker's Playbook” i „The Matchmaker's Replacement” zostaną zekranizowane dzięki platformie PassionFlix. Jakie to uczucie kiedy wiesz, że bohaterowie stworzeni na papierze staną się realnymi postaciami? Możesz zdradzić na jakim etapie są prace nad filmami?
Poważnie jestem jak na szpilkach i igłach czekając tylko, aby zobaczyć, kto zagra te role. Nie mogę się doczekać i jestem pewna, że czytelnicy czują się tak samo!



Dokończ zdania, proszę:

1)  Kiedy piszę lubię . . . wino i czekoladę. 

2) Gdy ktoś rozpoznaje mnie na ulicy . . . jestem podekscytowana. 

3) Jestem uzależniona od . . . kawy. 

4) Marzę o . . . tym aby bohaterowie moich książek byli prawdziwi. 

5) Nigdy w życiu . . . nie smakował mi surowy pomidor. 






1) Only three of your books have been published in Poland so far – „Ruin” series. Can you tell your polish fans are there any plans to release more of your books?
It's always this weird gamble, we never really know what publishers will buy. At this point I'm crossing my fingers that they grab the Seaside Series. It’s such a fun series and I think readers who have read Ruin would really love it. 



2) I don’t know if you realize but you are responsible for my first "ugly cry book". My adventure with your work started with "Ruin" and it caused my first book tears. What is easier for you? Writing these books or scenes that cause tears or maybe a smile?
Oh man, honestly, I love making people laugh but the tears? Those are heartfelt for me as well, I can't write books that are that emotional without crying myself so I get it and its such a hard journey. I love bringing people through it though, I love that feeling you get when you know it's been an emotional rollercoaster for everyone. 



3) Do you as the author, who is still lands on the bestseller lists of "New York Times", "Wall Street Journal" and "USA Today" feel stress and anxiety before the release of the new book?
Every single time. I literally get panic attacks before each release, there is always so much pressure to hit lists and sell a lot of books but more than that, I put pressure on myself whenever I release because I want the books to be received well by my readers. 


4) What was the funniest or most bizarre situation you have ever encountered as a writer?
I was standing in line at Victoria’s Secret and suddenly the girl in front of me turns around and goes, "Your son is Thor. You're Rachel Van Dyken," She holds out her hand, "I'm one of your readers." I was like THIS IS THE BEST EVER.  Normally you don't get recognized outside of signings or conventions so it was really fun and honestly made my day. 


5) Not many people know that you and your sister married men who are brothers themselves. How did this happen, and do I just feel a great inspiration here for some new book in the future?
Haha. So my husband and I actually met for the first time at their wedding! Thats how our love story started and we began dating long distance while he worked offshore as a diver. We got married a year later.  It's just a fun added bonus especially since my sister and I both write books, it seems like a romance story. 


6) Finally, I have to ask abort the most important thing. Your two books, "The Matchmaker's Playbook" and "The Matchmaker's Replacement", will be screened through the PassionFlix platform. How does it feel when you know that the heroes created on paper will become a real characters? Can you tell at what stage are the films working?
I'm seriously on pins and needles just waiting to see who will play the parts. I can't wait and I'm sure readers feel the same way! 



Finish sentences, please:

1)    When I write I like . . . wine and chocolate.

2)    When someone recognizes me on the street . . . I get just as excited.

3)    I'm addicted to . . . coffee.
    
4)    I dream about . . . my book characters being real.

5)    Never in my life . . . have I ever enjoyed a raw tomato.

19 komentarzy:

  1. Za wywiad podziwiam, ale autorki chyba nie znam... w żaden sposób jej twórczości nie kojarzę. Szkoda, że odpowiedzi takie krótkie, mało wyczerpujące.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są te Twoje wywiady! Tylu ciekawych autorów można poznać ,,od drugiej strony". Tej autorki nie znałam wcześniej, ale teraz się nią zainteresuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pytania, naprawdę autorka to przesympatyczna Pani! A jej trylogię zatraceni mam na półce i muszę się w końcu za nią zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję świetnego wywiadu!
    Ciekawy blog, ciekawe wpisy - obserwuję!
    https://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie znam tej autorki, ale wydaje się bardzo sympatyczna :) kolejny ciekawy wywiad, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam twórczości tej autorki.
    I zastanawiam się, czemu nie smakował jej surowy pomidor....

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wywiad, ale po raz kolejny nie kojarzę autorki.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam autorki Twojego kolejnego wywiadu, jednak tak, jak poprzedni jest on świetny :)

    Pozdrawiam,
    Bookomaniaczka :*


    https://mojaczytelnia11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym Seaside w Polsce, a jak się nie uda, to chyba przeczytam w oryginale xd.
    Swoją drogą do tej pory nie przeczytałam 3 części Zatraconych ;/
    Autorka nie lubi surowych pomidorów? :O

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że coś nas łączy z autorką - też nie lubię surowych pomidorów :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wywiad! Autorki nie znałam, jednak coś czuję, że szybko to nadrobię!

    Pozdrawiam,
    http://mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podobają mi się wywiady na Twoim blogu, z chęcią czekam na więcej. Nie znałam tej autorki wcześniej.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
  13. Autorki chyba nie znam, ale wywiad bardzo ciekawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny wywiad. Ciekawa historia z poznaniem męża. Dwie siostry, dwóch braci, dwa ślubny :D fajne! Wszystko zostaje w rodzinie :)
    Też jestem uzależniona od kawy! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie, że wywiad przetłumaczony został także na język angielski. Na pewno zagraniczni fani się ucieszą z tego powodu. Ja pierwszy raz zetknęłam się dzięki niemu z tą autorką ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam jeszcze serii Zatraceni, ale mam ją w planach :)
    Poza tym autorka wydaje się niezwykle ciepłą osobą :D
    Pozdrawiam :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam autorki, ale na pewno się z nią zapoznam ^^ Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń
  18. Mega fajnie, że udało Ci się ogarnąć wywiad :D

    OdpowiedzUsuń