poniedziałek, 22 czerwca 2020

#125 "Dream Again" - Mona Kasten


        W dzisiejszym poście opowiem wam co nieco o kolejnej książce Mony Kasten, która miała swoją polską premierę na początku tego miesiąca. „Dream Again” to piąta już powieść zaliczana do cyklu Begin Again, którą jednak bez problemu można czytać jako jednotomówkę, bez konieczności znajomości poprzednich historii w tej serii.





          Tytuł – „Dream Again"
           (oryg.Dream Again)
           Autor – Mona Kasten
      Tłumaczenie - Ewa Spirydowicz
          Wydawnictwo – Jaguar
            Liczba stron – 328
         Wydanie pierwsze – 2020
         ISBN – 978-83-7686-889-9


Jude Livingston odkąd tylko była dzieckiem pragnęła jednego - zostać aktorką. Jako młoda siedemnastoletnia dziewczyna dostała główną rolę w serialu Twisted Rose i dzięki pomocy rodziców wyjechała do Los Angeles spełniać marzenia. Niestety jak to czasami bywa, cena za marzenia bywa okrutna. Pierwszy sezon serialu okazał się ostatnim, każdy kolejny casting kończył się porażką, a topniejące z dnia na dzień oszczędności zmusiły naszą bohaterkę do konieczności przyjazdu do Woodshill, gdzie mieszka i studiuje jej brat Ezra, który jako jedyny z rodziny wie, że Jude wróciła z LA.


Woodshill raczy naszą bohaterkę nie tylko zimną pogodą, ale także chłodnym powitaniem, gdy drzwi do mieszkania w którym mieszka Ezra, a w którym tymczasowo ma zamieszkać Jude - otwiera jej … Blake – pierwsza i wielka miłość dziewczyny, z którym zerwała w trakcie pobytu w Los Angeles. Chłopak od samego początku nie kryje swojego niezadowolenia i wściekłości z faktu, że ma mieszkać pod jednym dachem z dziewczyną, która posiekała jego serce w drobny mak.

„ - Po co tu przyjechałaś, Jude? - Blake nie odrywał wzoku od ekranu.
Jego głos był ochrypły i niski, tak jak to zapamiętałam. Znowu przeszedł mnie dreszcz. Pewnie z zimna.
  - Ezra nie wspomniał, że przyjadę?
  - Zaprotestowałbym, gdybym wiedział.
 - Zacisnęłam zęby. A więc brat mnie okłamał, gdy zapewniał, że nikt nie będzie miał nic przeciwko temu, jeśli chwilowo się u niego zatrzymam.
    (…)
 - Właściwie chciałam tu chwilę posiedzieć – zaczęłam niespokojnie.
    Blake zatrzymał grę, ale nadal na mnie nie patrzył.
  - Jak długo?
  - Jakiś czas, chwilowo. Poszukam pacy i …
  - Jak długo? - Wpadł mi w słowo.
    (…)
  - Na razie nie wiem, Blake – odparłam po krótkiej chwili.
    (…)
  - Żeby wszystko było jasne, nie chcę, żebyś tu mieszkała. Byłoby lepiej gdybyś jak najszybciej poszukała sobie innego miejsca.”


Pytanie brzmi - czy Blake będzie w stanie zapomnieć i wybaczyć Jude zerwanie? A co ważniejsze czy będzie tego chciał? I co tak naprawdę spotkało naszą bohaterkę w Los Angeles i dlaczego przeglądanie mediów społecznościowych powoduje u niej takie zdenerwowanie?


„Dream Again” to historia o ludziach, którzy kiedyś znaczyli dla siebie wszystko, a teraz nie wiedzą jak sobie poradzić z faktem, że sytuacja zmusza ich do mieszkania w tym samym miejscu. Ta książka niesie ze sobą arcyważny morał – pokazuję, że jeśli masz ma przy sobie drugą osobę na której możesz polegać, która wspiera cię we wszystkim i która kiedy trzeba daje ci przysłowiowego kopniaka, nawet kiedy ty chcesz się już poddać – to jesteś w stanie osiągnąć wszystko, czego tylko zapragniesz.

Niestety muszę także przyznać, że o ile poprzednie książki w tym cyklu były naprawdę udane, to „Dream Again” jest dość nudną fabularnie historią. Nie dzieje się tu nic takiego, co powodowałoby szybsze bicie serca u czytelnika. Co do głównych postaci to, zarówno Jude jak i Blake są dość prostolinijnymi bohaterami, z nie rozbudowanymi portretami psychologicznymi. „Dream Again” jest za to napisane prostym i lekkim językiem co sprawia, że książkę czyta się w miarę szybko. Mam też ogromną nadzieję, że Mona Kasten poświęci następną książkę Ezrze - bratu Jude, bo myślę, że byłaby to dużo lepsza historia niż "Dream Again".


Za możliwość recenzji i egzemplarz książki serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Jaguar!

2 komentarze:

  1. Nie poznałam jeszcze tej serii, ale na pewno to się zmieni. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam tej serii ale słyszałam o niej dużo dobrego, myślę że kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń