sobota, 29 czerwca 2019

#102 "Save us" - Mona Kasten


W sobotnie popołudnie zapraszam na recenzję książki, która stanowi zwieńczenie trylogii Maxton Hall autorstwa Mony Kasten. Po „Save me” i „Save you” przyszedł czas na „Save us” w której pożegnamy się z Ruby, Jamesem i pozostałymi bohaterami serii. Czy nasza para dostanie swoje szczęśliwe zakończenie oraz jak potoczą się losy drugoplanowych postaci? O tym, co w wielkim finale zaplanowała dla swoich bohaterów i czytelników autorka przeczytacie już poniżej.



 


            Tytuł – „Save us
            (oryg.Save us)
           Autor – Mona Kasten
      Tłumaczenie - Ewa Spirydowicz
           Wydawnictwo – Jaguar
           Liczba stron – 351
         Wydanie pierwsze – 2019
         ISBN – 978-83-7686-793-9



Zakończenie poprzedniego tomu nie pozostawiło złudzeń, że nasi bohaterowie na swoje szczęśliwe zakończenie będą musieli jeszcze poczekać oraz niejedno przejść. Ruby zostaje zawieszona w prawach ucznia, a jej przyszłość i marzenia o studiowaniu w Oksfordzie stanęły pod wielkim znakiem zapytania. Pytanie brzmi, kto wysłał do dyrektora szkoły zdjęcia sugerujące, że Ruby miała romans z nauczycielem? Zdjęcia, których autorem był … James.


Nie tylko parę naszych głównych bohaterów czekają w tym tomie problemy. O ciąży Lydii dowiaduję się jej ojciec i jak się domyślacie nie przyjmuję tego ze spokojem. Dziewczyna zostaje odesłana (choć to bardzo delikatnie powiedziane) do ciotki, aby przypadkiem ten według niego „brudny sekret” nie ujrzał światła dziennego. Uwierzcie mi, że w wielu momentach miałam ochotę dosłownie potrząsnąć Mortimerem Beaufortem - mężczyzną dla którego konwenanse, obrazek idealnej rodziny, podporządkowanie sobie wszystkiego i wszystkich, a  przede wszystkim traktowanie własnych dzieci jak pionków w grze stanowiło najważniejszy cel w życiu.  Ten człowiek nie cofnie się przed niczym, aby dopiąc swego.

W „Save us” ujęło mnie chyba najbardziej to, że związek Ruby i James’a nie był niczym przyspieszany i toczył się spokojnym rytmem. Nawet sam fizyczny aspekt został zniesiony na drugi plan, aby dać pierwszoplanową rolę tej bardziej emocjonalnej i duchowej stronie ich znajomości.

Mona Kasten dała też przemówić w tym tomie postaciom, które przewijają się w historii i na pewno spore grono czytelników było ciekawe, co tak naprawdę dzieje się ich głowach. Tak właśnie dostaliśmy rozdziały w których narrację prowadzą m.in. Graham czy Alistar.

"Mój dziadek zawsze pytał: 'Co zrobisz, gdy nadejdzie dzień, w którym stracisz wszytsko?'. Do tej pory nigdy się nad tym nie zastanawiałem, za każdym razem odpowiadałem pierwszymi lepszymi słowami, które akurat przyszły mi do głowy".

Już  poprzednich tomach moje serce skradła siostra Ruby - Ember, której w „Save us” autorka poświęciła sporo miejsca, a zwłaszcza jej nowo rozwijającej się znajomości z Wrenem.

Myślę, że takie zwieńczenie trylogii Maxton Hall jakie zaserwowała nam autorka w pełni mnie usatysfakcjonowało. Przede wszystkim utwierdziło w przekonaniu jak ważni w życiu są prawdziwi przyjaciele niezależnie od statusu materialnego. Paczka, która stanie za sobą murem, nie odrzuci i będzie przy tobie nawet w najgorszych chwilach. Taką lekcję można wyciągnąć z „Save us”.

P.S. Walczcie o marzenia jak James i Ruby.


Za możliwość recenzji i egzemplarz książki serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Jaguar!

4 komentarze:

  1. Nie czytałam tej serii, ale mam ją w planach na przyszłość. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Dr Obodo,
      Zerwał z nią i wrócił do domu przed świętami Bożego Narodzenia! Dzięki za wszelką pomoc. Zaklęcie zemsty dla dorosłych, OH MOJ BÓG, TO W rzeczywistości zadziałało NAPRAWDĘ DOBRZE. ODWRÓĆ PROSZĘ !!! LOL . dla tych, którzy pomagają info (+234 8155 425481, templeofanswer@hotmail. co. uk) Thanks "

      Usuń
  2. NAJLEPSZA MIŁOŚĆ ONLINE SPELL CASTER, ABY UZYSKAĆ ​​SWÓJ EX LOVER, MĘŻCZYZNA, ŻONA, DZIEWCZYNA LUB POWRÓT CHŁOPA. DODAJ GÓRĘ NA WHATSAPP: +2349083639501
    Cześć wszystkim Jestem Darcy lyne i jestem tutaj, aby podzielić się wspaniałą pracą, którą dr Nosa dla mnie zrobił. Po 5 latach małżeństwa z moim mężem z dwójką dzieci, mój mąż zaczął zachowywać się dziwnie i wychodzić z innymi kobietami i okazywał mi zimną miłość, kilkakrotnie groził, że się ze mną rozwiedzie, jeśli ośmielę się go zapytać o jego romans z innymi kobietami, ja był całkowicie zdruzgotany i zdezorientowany, dopóki mój stary przyjaciel nie powiedział mi o rzucającym zaklęcie w Internecie o nazwie Dr..nosakhare, który pomaga ludziom w związku i problemie małżeństwa przez moc zaklęć miłosnych, początkowo wątpiłem, czy coś takiego istnieje, ale postanowiłem spróbować, kiedy się z nim skontaktuję, pomógł mi rzucić zaklęcie miłosne iw ciągu 48 godzin mój mąż wrócił do mnie i zaczął przepraszać, teraz przestał wychodzić z innymi kobietami i jego ze mną na dobre i prawdziwe . Skontaktuj się z tym świetnym zaklinaczem zaklęć miłosnych, aby rozwiązać swój związek lub problem małżeństwa
    -Email-blackmagicsolutions95@gmail.com
     lub Zadzwoń lub WhatsApp: +2349083639501
    Skontaktuj się z nim, aby uzyskać następujące informacje:
    (1) Jeśli chcesz odzyskać swojego byłego współmałżonka.
    (2) Chcesz zostać awansowany w swoim biurze.
    (3) Chcesz, żeby kobiety / mężczyźni biegali za tobą.
    (4) Jeśli chcesz mieć dziecko.
    (5) Chcesz być chroniony duchowo.
    (6) Pomóż wyprowadzić ludzi z więzienia
    (7) Wygraj program telewizyjny

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę tylko szybko poradzić każdemu, kto ma trudności w jego związku z kontaktem z Dr.Agbazara, ponieważ jest on jedyną osobą zdolną do przywrócenia zerwanych związków lub zerwanych małżeństw w terminie 48 godzin. ze swoimi duchowymi mocami. Możesz skontaktować się z Dr.Agbazara, pisząc go przez e-mail na adres ( agbazara@gmail.com ) LUB zadzwoń / WhatsApp mu na ( +2348104102662 ), w każdej sytuacji życia znajdziesz siebie.

    OdpowiedzUsuń