niedziela, 17 czerwca 2018

#49 "Trust Again" - Mona Kasten

    
Nowy tydzień zaczynamy od pachnącej świeżością recenzji na blogu. „Trust Again” autorstwa Mony Kasten to druga część cyklu Begin Again, który autorka rozpoczęła książką pod tym samym tytułem. Jeśli tak jak ja, nie czytaliście pierwszej książki, nic nie tracicie i spokojnie możecie potraktować „Trust Again” jako oddzielną książkę i czytać ją jako samodzielną historię. 

  


          Tytuł – „Trust Again"
           (oryg.Trust Again)
         Autor – Mona Kasten
     Tłumaczenie - Ewa Spirydowicz
          Wydawnictwo – Jaguar
          Liczba stron – 344
        Wydanie pierwsze – 2018
        ISBN – 978-83-7686-690-1

Głównymi bohaterami „Trust Again” są Dawn Edwards i Spencer Cosgrove. Dla niewtajemniczonych, są oni najlepszymi przyjaciółmi bohaterów, których historię możecie przeczytać w „Begin Again” czyli Allie i Kaden’a. Mimo, iż nie czytałam ich historii, to teraz kiedy jestem już po lekturze „Trust Again” z ogromną ciekawością sięgnę po historię tej pary.


Dawn Edwards to dziewczyna, która mimo młodego wieku wie, aż za dobrze co znaczy zdrada ukochanej osoby. Po tym co ją spotkało wyrzekła się jakichkolwiek związków z mężczyznami. Teraz skupia się na studiowaniu filologii angielskiej ze specjalnością z pisania kreatywnego. Jej cichym, skrytym marzeniem jest, aby w przyszłości żyć z tego co kocha najbardziej, czyli pisania. Teraz swój literacki talent ujawnia w pisanych przez siebie historiach, publikowanych w internecie pod pseudonimem D. Lily. Nikt nie wie, że opowiadania, które cieszą się w sieci dużą popularnością są autorstwa Dawn. Nikt z najbliższego otoczenia dziewczyny nie ma pojęcia, że piszę ona erotyczne historie. Dlaczego? Nasza bohaterka po prostu boi się krytyki i niezrozumienia faktu, że pisze akurat taki rodzaj literatury.


Dawn obraca się w niewielkiej grupie znajomych do której należy także Spencer Cosgrove. Chłopak jest najlepszym przyjacielem Kaden’a, który chodzi z najbliższą przyjaciółką Dawn – Allie.

Spencer jest zabawny, inteligentny i zdecydowanie lubi używać swojego czaru, także w stosunku do Dawn. Tą dwójkę nigdy jednak nie połączyło nic więcej, poza przyjaźnią, ale do czasu…


„-Penis

Spencer zamrugał zbity z tropu.
-Słucham?
(…)
-Penis.
-Słuchaj, bardzo chętnie pokażę ci swojego juniora, ale lepiej zróbmy to w bardziej zacisznym miejscu, dobra? (...)Dobrze, jeśli chcesz, zrobimy to tutaj. Prędzej czy później i tak musiało do tego dojść. – Opuścił ręce i zaczął majstrować przy rozporku.
Natychmiast złapałam jego dłonie i odsunęłam od niebezpiecznego obszaru.
- Nie twój penis, idioto. Kaden był goły, kiedy weszłam do mieszkania.”


W tej historii podobało mi się to, że mimo teoretycznie, początkowo zakładanej przeze mnie przewidywalności samej fabuły, autorka potrafiła mnie miło zaskoczyć tajemnicami skrywanymi przez głównych bohaterów – zwłaszcza Spencera.

„Trust Again” napisana jest prostym, ale nie nudnym językiem. Styl Mony Kasten sprawia, że książkę czyta się naprawdę przyjemnie i ani się obejrzałam, a lekturę historii Dawn i Spencera miałam już za sobą i właściwie było mi szkoda, że to już koniec.

Autorka sprawiła, że nawet postaci drugoplanowe mogą zaintrygować czytelnika w ten sposób, że ja na pewno sięgnę w najbliższej przyszłości po „Begin Again” czyli historię Allie i Kaden’a, a także wydaną póki co tylko w oryginale „Feel Again” w której poznajemy historię Sawyer, czyli współlokatorki Dwan.

Jeśli jesteście fanami dobrych książek z gatunku New Adult, to z czystym sercem mogę polecić „Trust Again”.


              Za możliwość recenzji i egzemplarz książki serdecznie dziękuję 
  Wydawnictwu Jaguar!

5 komentarzy:

  1. Muszę jeszcze nadrobić pierwszy tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam ale strasznie mnie ciekawi ta pozycja :)
    Pozdrawiam Grovebooks :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zwróciłam już uwagę na tę książkę, jak i również na pierwszą część cyklu, ponieważ te okładki są takie piękne!! ♡ Co do samej historii to muszę przyznać, że brzmi dość sztampowo, więc raczej po nią nie sięgnę.

    Pozdrawiam ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę sobie oba tomy ogarnąć, bo zapowiadają się nieźle no i mają bardzo ładne okładki :D
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń