niedziela, 5 maja 2019

#98 "Save you" - Mona Kasten


Zakończymy długi majowy weekend w iście książkowym stylu – recenzenckim stylu ma się rozumieć. „Save you” autorstwa Mony Kasten to kontynuacja historii przedstawionej w „Save me”. Jeśli jesteście ciekawi jakie wyzwania postawiła przed Ruby i James'em autorka, to zapraszam do lektury poniższej recenzji.

P.S. Ostrzegam osoby, które nie czytały pierwszego tomu, że poniżej mogą pojawić się spojlery.



  


           Tytuł – „Save you
            (oryg.Save you)
          Autor – Mona Kasten
     Tłumaczenie - Ewa Spirydowicz
          Wydawnictwo – Jaguar
          Liczba stron – 343                    Wydanie pierwsze – 2019
        ISBN – 978-83-7686-767-0


„Save me” zakończyło się dość mocnym cliffhangerem, co spotęgowało oczekiwanie na kolejną część. Śmierć matki jest trudna dla każdego dziecka, niezależnie od jego wieku. Niespodziewane odejście matki Jamesa, okazało się szokiem dla wszystkich, zwłaszcza dla niego i jej siostry, których ojciec poinformował o tym dopiero po dwóch dniach, po powrocie z Oksfordu. Wydarzenie to odbiło się na chłopaku, który w chwili załamania i emocji pocałował inna dziewczynę, czego świadkiem była Ruby.


Początki „Save you” to próba radzenia sobie z żałobą przez Jamesa, który nie dość, że przez swoją głupotę traci Ruby, to jeszcze sięga do kieliszka, aby jakoś radzić sobie z podwójną stratą.

„James jest pijany. Albo naćpany. Albo jedno i drugie. 
Od trzech dni właściwie nie ma z nim kontaktu. Od trzech dni niemal bez przerwy baluje w salonie, opróżnia kolejne butelki alkoholu i udaje, że nic się nie stało. Nie rozumiem, jak tak może. Najwyraźniej nic go nie interesuje, ma w nosie to, że nasza rodzina ostatecznie się rozpdała.”


Mona Kasten w tej historii skupiła się nie tylko na relacji głównych bohaterów, ale dała także sporo miejsca do popisu dla postaci drugoplanowych takich jak Lydia, czyli siostra Jamesa oraz Ember - siostra głównej bohaterki. Fakt, że Mona Kasten pozwoliła sobie na rozdziały z ich perspektyw są dla mnie zdecydowanie dobrym książkowym zabiegiem. Jak się okaże Lydia nie tylko będzie musiała sobie poradzić ze śmiercią matki, ale i z sytuacją w której się znalazła, a mianowicie ... (kurtyna milczenia). Co do Ember, którą polubiłam już w pierwszym tomie, to autorka rozwinęła tutaj jej rolę, nie tylko jako siostry głównej bohaterki, ale także jako osobnej postaci.


Wracając do głównych bohaterów to James, po zorientowaniu się jak bardzo skrzywdził Ruby swoim zachowaniem postanawia zrobić wszystko, żeby ją odzyskać. I robi to w naprawdę uroczy i przemyślany sposób. Ewidentnie widać, że śmierć matki (choć początkowo go przytłoczyła) to jednocześnie sprawiła, że otrzeźwiał i w pewien sposób dojrzał jako młody mężczyzna. Nie tylko walczy o ukochaną, ale także stara się być wsparciem dla swojej siostry, która bardzo kibicuje bratu w jego zabiegach o Ruby.


Choć Ruby chciałaby skupić się teraz na przygotowaniu do studiowania na Oksfordzie to James nie planuję się poddać, bo niezaprzeczalne jest jedno – tylko przy niej może być sobą, może być zwykłym chłopakiem kochającym zwykłą dziewczynę, a nie spadkobiercą fortuny i rodzinnego biznesu, który go nie interesuje.

Czy nasza bohaterka zdoła zapomnieć o przeszłości i wybaczyć Jamesowi? Czy Lydia i to z czym będzie musiała się zmierzyć ją przerośnie? Jak poradzi sobie Ember, która najwyraźniej poczuła do kogoś miętę?

Mam nadzieję, że wyjaśnienie na to wszystko i więcej, znajdziemy w ostatnim tomie serii, bo ... „Save you” ponownie kończy cliffhanger, który zdecydowanie zachęca do wyczekiwania na zakończenie trylogii po postacią „Save us” .


Za możliwość recenzji i egzemplarz książki serdecznie dziękuję 
Wydawnictwu Jaguar!

2 komentarze:

  1. Obie książki są już w mojej biblioteczce, więc zapowiada się mini maraton czytelniczy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. NAJLEPSZA MIŁOŚĆ ONLINE SPELL CASTER, ABY UZYSKAĆ ​​SWÓJ EX LOVER, MĘŻCZYZNA, ŻONA, DZIEWCZYNA LUB POWRÓT CHŁOPA. DODAJ GÓRĘ NA WHATSAPP: +2349083639501
    Cześć wszystkim Jestem Darcy lyne i jestem tutaj, aby podzielić się wspaniałą pracą, którą dr Nosa dla mnie zrobił. Po 5 latach małżeństwa z moim mężem z dwójką dzieci, mój mąż zaczął zachowywać się dziwnie i wychodzić z innymi kobietami i okazywał mi zimną miłość, kilkakrotnie groził, że się ze mną rozwiedzie, jeśli ośmielę się go zapytać o jego romans z innymi kobietami, ja był całkowicie zdruzgotany i zdezorientowany, dopóki mój stary przyjaciel nie powiedział mi o rzucającym zaklęcie w Internecie o nazwie Dr..nosakhare, który pomaga ludziom w związku i problemie małżeństwa przez moc zaklęć miłosnych, początkowo wątpiłem, czy coś takiego istnieje, ale postanowiłem spróbować, kiedy się z nim skontaktuję, pomógł mi rzucić zaklęcie miłosne iw ciągu 48 godzin mój mąż wrócił do mnie i zaczął przepraszać, teraz przestał wychodzić z innymi kobietami i jego ze mną na dobre i prawdziwe . Skontaktuj się z tym świetnym zaklinaczem zaklęć miłosnych, aby rozwiązać swój związek lub problem małżeństwa
    -Email-blackmagicsolutions95@gmail.com
     lub Zadzwoń lub WhatsApp: +2349083639501
    Skontaktuj się z nim, aby uzyskać następujące informacje:
    (1) Jeśli chcesz odzyskać swojego byłego współmałżonka.
    (2) Chcesz zostać awansowany w swoim biurze.
    (3) Chcesz, żeby kobiety / mężczyźni biegali za tobą.
    (4) Jeśli chcesz mieć dziecko.
    (5) Chcesz być chroniony duchowo.
    (6) Pomóż wyprowadzić ludzi z więzienia
    (7) Wygraj program telewizyjny

    OdpowiedzUsuń