niedziela, 19 listopada 2017

Wywiad - Mia Sheridan


Mia Sheridan - kobieta i matka na co dzień, ale dla mnie to przede wszystkim autorka jednych z najpiękniejszych historii jakie czytałam. Każda z jej książek to piękna emocjonalna, często niełatwa podróż, którą czytelnicy rozpoczynają wraz z pierwszymi stronami jej powieści


  Mia Sheridan




1) „Bez słów” była pierwszą twoją książką jaką przeczytałam i natychmiast skradła moje serce. Do tej pory jest na szczycie mojej listy ukochanych historii. Powiedz czy od początku chciałaś stworzyć bohatera, który jest inny niż wszyscy pozostali jacy do tej pory pojawiali się w romansach? Nieśmiałość i niepełnosprawność nieczęsto występują w książkach.  
Dziękuję bardzo! Tak, kiedy wymyśliłem postać Archera, absolutnie pragnęłam "innego" bohatera w gatunku romansu. Niedawno przeczytałam kilka książek z rzędu, w których bohaterowie się ze sobą mieszali i naprawdę chciałam napisać bohatera o różnych cechach . . . być może cechy, które nie były ogólnie uważane za seksowne, ale mogły być w odpowiednich ramach.

2) Pisane przez Ciebie historie nie są łatwe, lekkie i przyjemne – poruszają tematy trudne i zawsze wzruszają czytelników. Emocje odgrywają w Twoich książkach ważną rolę. Pisanie której z historii było najbardziej emocjonalne i poruszające dla samej Mii Sheridan?
Tak, staram się wlać w moje opowiadania jak najwięcej emocji, ponieważ książki emocjonalne to te, które pozostają ze mną. Są to te, które wciąż pamiętam lata po ich przeczytaniu. Powiedziałbym, że pisanie „Calder. Narodziny odwagi” było najbardziej emocjonalnym doświadczeniem w pisaniu, jakie miałam. Myślę, że nie tylko dlatego, że Calder został tak strasznie zdradzony (ta konkretna scena pozostaje jedną z niewielu, w których kiedykolwiek płakałam podczas pisania i rzadko płaczę podczas pisania), ale z powodu czystości miłości Caldera i Eden.

3) Pisanie książek to coś co zawsze było w Twoich planach czy może ta myśl dojrzewała w Tobie z biegiem czasu?
Nie, nigdy nie planowałam napisać książki, aż do dnia, w którym faktycznie usiadłam i zaczęłam pisać książkę!

4) Czy którykolwiek z Twoich bohaterów ma swój pierwowzór w życiu codziennym? A może jakieś ich cechy zostały zaczerpnięte od kogoś Ci bliskiego? 
Myślę, że czerpię z ludzi, których znam tu i tam. Nie mogę powiedzieć, że kiedykolwiek wymodelowałem jedną z moich postaci dokładnie po kimś w moim prawdziwym życiu, ale nie mogę poradzić,  że wykorzystuję cechy, które są mi znane - dobre i złe.

5) Czy możesz  zdradzić swoim fanom w Polsce nad czym obecnie pracujesz?
W tej chwili pracuję nad nowelką z serii „znaki miłości”! Nie mogę jeszcze powiedzieć, z którą książką jest połączona, ale jest połączenie. To będzie w styczniu.


Dokończ zdania, proszę:

1) Najważniejszy dzień w mojej karierze pisarskiej to . . . dzień, w którym skończyłam moją pierwszą książkę. To mi pokazało, że mogę to zrobić tak, jak wątpiłam, że to możliwe do tego dnia!

2) Jeśli mam blokadę pisarską to . . . mimo to piszę. Zawsze twierdzę, że mogę wrócić i to edytować później, ale nie mogę edytować pustej strony.

3) Chciałabym kiedyś napisać . . .  o cyrku! Po prostu muszę wymyślić jakąś historię.

4) Nigdy nie sądziłam, że . . . opublikuję książki w innych krajach - takich jak Polska! To nie mieści się w mojej głowie!

5) Najlepsza rzecz jaką usłyszałam o moich książkach to . . . że pewna szczególna historia sprawiła, że ktoś widział własną bolesną sytuację w innym świetle i że ją wyleczył. Nie ma nic więcej, o co mogłabym prosić w tej karierze.





1) "Archer's Voice" was your first book that I read and which immediately stole my heart. So far it is at the top of the list of my beloved stories. Tell me if you always wanted to create a hero, who is different from all the others that have appeared so far in romance books? Shyness and disability are not common in books.
Thank you so much! Yes, when I came up with Archer's character, I was absolutely craving a "different" sort of hero in the romance genre. I'd recently read several books in a row where the heroes all sort of blended together, and I really wanted to explore writing a hero with different qualities . . . perhaps qualities that weren't generally thought of as sexy, but that *could* be within the right framework. :)

2) The stories you are writing are not easy, light and fun - they touch difficult topics and they always touch the reader. Emotions play an important role in your books. Writing which story was the most emotional and moving for Mia Sheridan?
Yes, I do try to infuse as many emotions into my stories as possible as emotional books are the ones that tend to stay with me. They are the ones I can still recall years after reading them. I'd say that writing Becoming Calder was the most emotional writing experience I've had. I think it was not only because Calder was betrayed so horribly (that particular scene remains one of the only ones I've ever cried through while writing and I rarely cry while writing) but because of the purity of Calder and Eden's love. 

3) Writing books is something that has always been on your plan, or may this thought ripend in you over time?
Nope, I never planned to write a book until the day I actually sat down and started writing a book! 

4) Do any of your characters have their prototype in daily lives? Or have some of their features have been taken from someone close to you?
I think I draw from people I know here and there. I can't say I've ever modeled one of my characters exactly after someone in my real life, but I can't help but use characteristics that are familiar to me - good and bad. 

5) Can you tell your fans in Poland what you are working on right now?
Right now I'm actually working on a sign of love novella! I can't say yet which book it's connected to, but there is a connection. It will be out in January.


Finish sentences, please:

1) The most important day in my writing career is . . . the day I finished my first book. It let me know I could really do it as I'd doubted it was possible until that day!

2) If I have a writing blockade I . . . write anyway. I always say that I can go back and edit later, but I can't edit an empty page.

3) I would like to write sometime about. . . a circus! I just need to come up with a story.

4) I never thought that . . .  I'd publish books in other countries - like Poland! It blows my mind!

5) The best thing I've heard about my books was . . . that a particular story made someone see their own painful situation in a different light, and that it healed them. There is nothing more I could ever ask for from this career. 


27 komentarzy:

  1. Ciekawy wywiad i muszę przyznać, że nie znam tej autorki. Ale po jej charakterze który tutaj pokazała mam ochotę sięgnąć po jej twór.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, jeszcze nie dane było mi poznać twórczości tej autorki :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam książek tej autorki, muszę jednak sprawdzić czy coś mi się spodoba, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam ani autorki ani jej książek. Autorka wydaje się być bardzo interesująca :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Autorkę znam tylko ze słyszenia ;)
    Wywiad świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też znam autorkę tylko ze słyszenia :) Bardzo ciekawy wywiad!

    OdpowiedzUsuń
  7. Autorkę kojarzę, ale jej książek nie czytałam. Fajnie, że udało Ci się zrobić taki wywiad. Z pewnością wiele czytelniczek zaciekawi.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak przypomniałam sobie tę sytuację z Calderem to aż łezka się w oku zakręciła :D Ale ogólnie bardzo lubię książki tej autorki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Autorki nie znam! Ale dzięki tobie chociaż trochę ja poznałam, teraz czas na jej twórczość 🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Już od dawna chcę przeczytać jej książki, też jestem już znudzona tym, jak podobni do siebie są bohaterowie powieści romantycznych. Koniecznie muszę w końcu sięgnąć po "Bez Słów" :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wywiad! :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny wywiad​, ale na książki się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny wywiad, ciekawe pytania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam jedną książkę tej autorki i zastanawiałam się, jak może ona wyglądać. Przyznam, że wyobrażałam sobie ją nieco inaczej! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczny wywiad! Przeczytałam go z zapartym tchem :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam wiele książek tej autorki. Po tym wywiadzie potrzebuje wiecej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię Twoje wywiady! :)
    A twórczości autorki jestem naprawdę ciekawa, więc na pewno sięgnę po jej powieść.

    OdpowiedzUsuń
  18. Autorki nie kojarzę :) Wywiad super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Czekam na chwilę, aż będę miała pieniądze na jej książki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam żadnej pozycji autorstwa Mii, ale mam je w planach :)
    Wywiad świetny! :D
    Pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Miałam przyjemność czytać parę jej książek i faktycznie to jest coś, uwielbiam ją. Bardzo fajny wywiad!


    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy wywiad! Chyba nie miałam jeszcze okazji poznać się z piórem autorki.
    Zaczytana Weni

    OdpowiedzUsuń
  23. Po pierwszej odpowiedzi uznałam, że muszę przyśpieszyć zakup książek tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wywiad. Kocham książki tej autorki.:)

    OdpowiedzUsuń